Autó ABS szerviz

Még ha tapasztalt sofőr is, a váratlan bajok néha akadályba ütközhetnek. A közvetlen úton történő közvetlen ütközés vagy veszély elkerülése érdekében a fékre ugrik.

Itt jön be a blokkolásgátló fékrendszer (ABS). Ez megakadályozza a kerekek reteszelését, és segít megőrizni az alsó úton való tapadást.

Az ABS-t először az 1950-es években mutatták be a repülőgépek csúszásgátló rendszerének. És a 1970-es években a Ford és a Chrysler bebizonyította, hogy autóban is használható.

Blokkolásgátló fékrendszerek jelen vannak minden Európában értékesített modern autóban.

Hogyan működik?
Az ABS az általános stabilitási rendszer része, közismert nevén elektronikus stabilitás-ellenőrző rendszer, amely a kerekek erőteljes fékezésekor figyeli. Minden kerékhez van csatlakoztatva egy érzékelő.

Ha az intelligens érzékelők észlelik, hogy egy kerék elzáródik, és abbahagyja a mozgást, akkor a rendszer elengedi a féket. A kiadás csak egy pillanatra szól.

Az ABS ezután folyamatosan és ismételten minden kerékre kifejti az optimális fékezési nyomást, azaz a rendszer annyira fékez, hogy ne rögzítse a kerekeket.

Ha az ABS aktív, pulzációt érezhet a fékpedálon, amikor megnyomja. A blokkolásgátló rendszer segít a vezetőnek a jármű irányításában maradni, ahelyett, hogy megállítja az autót.

Csökkenti a csúszás kockázatát, még akkor is, ha túlzott kitérő manővereket hajt végre. Ezért fontos emlékezni, hogy az autó féktávolsága megnőhet.

Tehát, ha egyenesen akadályon halad előre, akkor az autó nem áll meg időben, még akkor sem, ha ösztöne másként határozza meg. Általános tévhit, hogy az ABS elősegíti a féktávolság csökkentését.